Ons motto “Met de handen ineen bouwen wij aan de wereld om ons heen” is uitgebeeld in ons logo.
De handen van kinderen, vriendjes en vriendinnetjes, ouders, professionals en externe partijen die samenwerken aan de ontwikkeling van de kinderen. Verschillende soorten handen, die elkaar vasthouden en zo samen een cirkel vormen. Samenwerken op basis van gelijkwaardigheid en verantwoordelijkheid, met wederzijds respect, vanuit open en transparante communicatie en vanuit het vertrouwen dat we allemaal het beste willen voor de kinderen.
Ons logo past goed bij onze visie, missie, kernwaarden en streefbeelden

Passend onderwijs
Binnen passend onderwijs wordt voor die hulp de term ondersteuning gebruikt. De samenwerkingsverbanden voor passend onderwijs moeten er voor zorgen dat voor ieder kind de juiste en de beste ondersteuning beschikbaar is. Omdat de ondersteuning dagelijks in de scholen plaatsvindt werken de samenwerkingsverbanden intensief met de scholen samen.De school is verantwoordelijk om voor elke leerling een goede onderwijsplek te bieden. Dit heet zorgplicht.
Zo hebben wij een schoolondersteuningsprofiel. In dit profiel wordt duidelijk wat de mogelijkheden van onze school zijn voor de basisondersteuning en voor eventuele extra ondersteuning.
Een belangrijk kenmerk voor passend onderwijs is de samenwerking van school en ouders met externe partijen. In één zin: passend onderwijs kijkt vooral naar de mogelijkheden van het kind en laat ouders, school en anderen samen optrekken om de talenten van dat kind te laten opbloeien.
Passend onderwijs in onze school
Onze school maakt deel uit van het samenwerkingsverband RIBA zie www.swv-riba.nl
Welke expertise hebben wij?
Wij hebben de volgende specialisten in school met elk een HBO+, master of Post-HBO opleiding op het gebied van:
- Gedrag en hoogbegaafdheid (er is een “plus” klas);
- Lezen;
- Taal;
- Rekenen;
- Master educational needs;
- Toegepaste psychologie;
- Dyslexie;
- Didactisch coördinator / instructional leader
- Muziek.
De specialisten zijn elk verantwoordelijk voor het beleid omtrent hun specialisatie, vastgelegd in plannen en protocollen.
Soms heeft een kind iets extra’s nodig op cognitief of sociaal emotioneel gebied. Begeleiding gaat dan het beste in 1 op 1 situaties of met een klein groepje. Begeleiding vastgelegd in ontwikkelplannen in samenwerking met ouders. Wij hebben de volgende specialisten in huis
- Twee intern begeleiders / zorgcoördinatoren;
- Remedial teacher (3 dagen per week);
- School maatwerk arrangement (3 dagen per week) 1 op 1 begeleiding;
- Beelddenk specialist (1 dag per week) 1 op 1 begeleiding.
- School maatschappelijk werker (3u p/week)
Ook op het gebied van IT, techniek en wetenschap hebben wij specialisten.
- I-coach (HBO+ ICT project management /ICT coaching);
- T&W coördinator.
Daarnaast hebben wij twee collega’s met specialisatie HBO+ “Jonge kind”
Onze streefbeelden voor de komende jaren zijn:
- Onze school is een lerende organisatie, waar we in een professionele cultuur en met collectieve ambitie werken.
- Op onze school heerst een veilig, positief en gestructureerd pedagogisch klimaat waarin we respectvol met elkaar omgaan.
- Onze school is een uitdagende, rijke leeromgeving met een vernieuwend en eigentijds curriculum waardoor wij leerlingen voorbereiden op de snel veranderende maatschappij.
- Op onze school wordt er gewerkt aan wereldburgerschap vanuit onze christelijke identiteit.
- Op onze school geven wij passend onderwijs aan alle leerlingen in een open en transparante samenwerking met ouders.
- Op onze school zijn de leerlingen eigenaar van hun eigen leerproces en hebben zij geloof in eigen kunnen.
- Op onze school werken wij op onderzoek gebaseerd, opbrengst- en handelingsgericht aan ons onderwijs. (evidence based onderwijs)